Helgliga Nattskapader

Helgen började  toppen med både middag och rötjut hos en god väninna på fredag kväll.  Vi såg film och blev så där lagomt salongsberusade som man ska bli så man mår bra dagen efter.  Fast av någon anledning så drömde jag ganska intensivt natten mot lördag så jag vaknade av att jag föll ur sängen..... en dubbelsäng... och NEJ ... det var inte pga några vilda erotiska drömmar heller!  Jag klarade mig undan utan att ens få blåmärke -  får väl tacka rötjutet för det att jag landade så "mjukt". *L*


Lördag natt gick jag och la mig vid 1- tiden och tänkte att "Gud va  skönt att få sova ut i morgon bitti!" ( jag var nykter ska tilläggas).  Vaknade yrvaken kl 4 och trodde att det var natten mot måndag, så jag steg upp och ställde väckaren på stereon så jag inte skulle försova mig.... gick och la mig igen och höll just på somna när jag kom på att det var ju bara lördagnatt.... så då var det bara att stiga upp igen och stänga av timern. Fy fasen va rädd jag skulle ha blivit om stereon hade startat kl 6.03. Hade förmodligen ramlat ur sängen igen. Funderar på om jag ska ringa en arbetsterapeut och få såna där sänggavlar dom har så att gamlingar inte faller ur sängen på nätterna om det ska fortsätta på det här viset. Kan  inte skylla på att det varit fullmåne heller. För då brukar det bli lite si och så med sömnen.

Men nu är det vecka igen och faktiskt kommer jag isäng "i tid" så man inte är alldeles som en sömngångare på jobbet och nu är det dags för att provsmaka en semmelbulle som blev till alldeles för en 20 minuter sen och sen dags å sova - förhoppningsvis i sängen hela natten =)

Go´natt & SovGottvarsninubefinnereriuniversum!
/ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0