Kontrasternas helg

 I lördagskväll blev jag "utlurad" efter jobbet av en arbetskompis på puben. Jag i min tur lurade ut en annan icke arbetskompis som behövde ut och se nåt annat än sin lilla etta. Det var mycke folk i farten och god kall öl i glaset och vi hade väldigt trevligt.  Gjorde nya bekantskaper på kuppen och dessutom så var det en kvinna i 45 års åldern som kom fram och tackade mig för en trevlig kväll. Hon och hennes karl hade suttit och tjuvlyssnat på oss *L*.  Är ju kul när man kan roa folk med sitt fyllesurr*L*. Vi var dessutom bland dom sista som gick. Dagen efter så vaknade man till strålande sol och inte bakis, så jag bestämde mig för att ta en promenad ( och köpa en dagenefterpizza ). Var så vackert väder ute. Strålande sol, mycke snö och blå himmel. Dessutom fick jag gå passare en liten skogsdunge för att komma dit jag skulle. Njöt verkligen! Och så tänkte jag på vars jag varit kvällen innan, i en väldigt varm lokal med massor av folk och sorl och så detta ljus, nästan helt tyst och vitt vitt vitt.  Visst är det härligt att man kan ha två sådana trevliga kontraster i sitt liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0