Stolt

I kväll ska jag gå å café med min mamma och lyssna på en av mina underbara brorsdöttrar. Hon har verkligen "stjärnkvalité" som man säger. Jag är så stolt över att kalla mig faster till denna enormt begåvade, goa, kloka, roliga unga kvinna. För ett par år sedan var jag  och lyssnade på henne när hennes musikklass hade musikcafé, min väninna som följde med skrattade åt mig för stoltare faster fick man leta efter. Det syntes lång väg vad jag kände. Talesättet "spricker av stolthet" passar verkligen in på mig och jag bryr mig inte om jag ser fånig ut då jag står där och flinar glatt.  Det härliga är att  jag vet att detta är bara början. Att hon kommer att slå världen med häpnad över vad hon kan åstadkomma med sin musik och dans. Det enda trista är att jag träffar henne alltför sällan - men det är ju så med ungdomen; dom har fullt upp med att umgås med vänner, växa och göra sånt som ungdomar gör.


Ska tilläggas att jag är lika stolt över ALLA  mina sju syskonbarn -  för dom är alla individer med stor integritet och allt det där som gör dom till de  fantastiska människor dom är. 


Så är det bara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0