Tacksamhet

Är ju så här det ska vara en ledig dag. Man får sova ut. Det är vitt på backen och himlen blå och solens strålar sprider sig över hustak och trädtoppar. Luften är klar och kall. Småfåglarna flyger från matbord till matbord och kvittrar förnöjt  som ett tecken på att våren närmar sig.  Man får träffa en god vän som man inte träffat på länge och äta lunch med, uppdatera sig på allt som hänt sen sist. Gå en sväng på stan och titta på allt möjligt utan att rusa efter klockan. Att veta att man inte behöver passa några tider utan bara vara och gå dit näsan pekar och med en känsla att vad som helst kan hända.

Såg på Oprah igår om en kvinna som skrivit nån  fantastisk bok tydligen. Fast vad boken heter kommer jag då inte ihåg, men hon sa att man inte skulle göra exakt som hon för att uppleva positiva erfarenheter utan att man skulle göra sin egen resa på sitt eget sätt  och säga till sig själv varje dag " vad är det du verkligen vill göra" och att man skulle upprepa det som ett mantra. Sen skulle man föra dagbok på alla positiva upplevelser man hade varje dag och vad man var tacksam över.  Så det ska jag börja med från och med idag; Jag är tacksam för att jag får vara adopterad av mitt universums goaste misse och att hon finns där varje dag och är bara idel kärlek och värme. Och så är jag tacksam för att jag nu ska få dricka nykokat kaffe och äta en princessbakelse och njuta av Sofia Karlssons Svarta Ballader.

Kommentarer
Postat av: karin

det där tycker jag verkar bra, att man ska anteckna alla positiva upplevelser under dagen, kanske man borde börja med... lite vad jag försöker hålla mig till jag med - eller försöker iaf hålla mig borta från de dåliga händelserna och dokumentera de positiva så gott det går! :)

2008-01-30 @ 23:12:40
URL: http://drakulla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0