Tips till den som har svårt att sova

Förra veckan låg jag hemma i feber och känning av bihålorna.  Sov mest hela tiden. Och så ska man tillbaks in i ekorrhjulet med tidiga mornar och långa jobbdagar. Vad händer? Jo man kan inte sova. Hjärnan vägrar att stänga av hur många får man än räknar. Man ligger och tänker på alla oväsentligheter som bara kan finnas.  Igår kväll var det riktigt svårt att somna - inte ens ett riktigt varmt bad och en kopp te precis innan sänggång funkade.  Så vid 1 - tiden så fick jag nog. Steg upp,  flyttade sängen - en dubbelsäng -  så att huvudändan stod mot motsatta väggen.  Tänkte för mig själv att grannarna måtte ju tro att jag blivit helt tokig. Jag tänkte också att jag nog blivit tokig. Man möblerar inte om mitt i natten. Inte jag i alla fall. Tills nu. Gick och la mig igen och somnade på en gång.  Vaknade i morse och var rätt pigg, gjorde det som skulle göras innan jag  masar sig till jobbet. Gick till bussen och medans jag stod där och väntade och njöt av att äntligen få se stjärnhimlen och känna frisk, kylig och klar luft -istället för det där hemska rugget som vanligtvis har förstört den här vintern, så ser jag ju bakom de där långa granarna som står alldeles intill min gård;  Månen, så lysande, så magisk, så vacker... och alldeles, alldeles...full.... så jag skyller på den att jag fick för mig att jag skulle flytta sängen för att kunna somna....och för att jag inte kunde somna. Men galen eller inte ...det funkade ju.

Go´natt & Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0