Livet skriver kapitel.

"Vad bryr jag mig om hur de har det i Afghanistan eller Sierra Leone eller ens vad det har före ena helveten i Västervik, när min själ värker".

"Men skulle världen fortgå som man förnuftigt räknar ut att den borde fortgå, ja om det blir bra elleri nte beror ju på vem som sitter och räknar ut, men till att börja med ska man nog vara glad och tacksam för att det åtminstone inte alltid blir som man räknar ut det, eftersom det man räknat ut inte sträcker sig mycket längre än till närmsta kväll eller närmsta morgon. I vårt fall, i vårt familjefall, och i min fläsk-och-potatis-och-Ville-utredning, där hade jag alldeles glömt bort att erotiken är starkare än fläsk".

Denna bok gavs ut 2001. Det året fyllde författaren Gerda Antti 72 år. Med detta vill jag bara säga att man ska inte underskatta gamla damers skriftande. Eller äldre. För 72 år är ju ingen ålder. Om man inte är en häst förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0