Raggsockar och andra ting.

Folk som känner mig vet att jag är en riktig livsnjutare, och då menar jag inte bara sånt som har med mat & dryck och konsten att inte göra ett skvatt en hel dag -  förutom att gå omkring i myskläder och raggsockar och kura ihop mig i soffan eller fåtöljen under en filt med en bra bok (läser aldrig dåliga böcker), en kopp te/kaffe/choklad och nåt gott till. Att inte yttrar ett ord på en hel dag, förutom att man surrar med katten då. Naturligtvis avkopplande musik. 
       Men sen så finns det annat som är livsnjutning,  och det är att ta en "kraftpaus", stanna upp och observera vad som försigår i ens omgivning. Att bara var tyst och ta in allt det vackra som faktiskt omger oss i form av natur, underbara vänner, avkopplande ljud. Kolla in himlen; vilka häftiga moln det kan bildas. Kolla in trädtoppar. Man ser en fågel som sitter och putsar sina fjädrar och är det vår så kan man få se hur dom uppvaktar varandra, prasslet av löv ( om det inte är vinter förstås), en ekorre som kilar upp och ner för trädstammen. Vilka vackra färger det finns överallt. Dofter. Oändligt med ting och händelser  som man går miste om för att man har så bråttom överallt. Alla måsten som man inte alls måste. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0