Ett litet ode till våren.....

Ledig dag.
Vaknade strax före 7 och trodde klockan var mycket (hur kan man säga att en klocka är mycket förresten?),
Svårt att somna om.
Sååå ljust ute.
Klev upp.
Gick och öppnade balkongdörren på vid gavel.
Möttes av härlig morgonluft, sol och fågelkvitter.
Fortfarande mycket snö.
Lite dropp från taken.
Längtar nu.
Nedräkning till Påsk då jag är LEDIG!!
Tack för det Chefen.
Drömde mig bort och upp på fjället.
Snötäckta vidder så långt ögat når.
Sol. Sol. Sol.
Har jag tur så får jag se spår efter en järv eller lo.
Fikapaus med varm choklad och mackor med prickikorv.
Göra upp eld och koka kaffe i sotupanna.
Det knackar på dörren.
Tillbaks i nuet.
Min kompis kommer.
Sconesfrukost.
Med alla tillbehör.
Very nice indeed.
Men snart.
Mycket snart.
Är jag nån annanstans.
En sisådär 1228 meter över havet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0