Skön sysselsättning när man har ledig dag och hur man kan göra nån glad med en enkel kaka.

Sova längelängelänge. Eller i alla fall gå och lägga sig igen efter den viktiga halv 6 morgonrutinen att ge renskav och insulin till kärlekslurvan.

Äta frukost och läsa en trevlig dagstidning typ DN i sin balkongträdgård.

Svänga ihop en mumsig rulltårta och under tiden  lyssna på reprisen av Per Morbergs  Sommar i P1:



http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2071


Snacka om att han hann med de mest olika ämnen på dessa 1 och en halv timme!

Sen åka iväg och donera den mumsiga rulltårtan ( i alla fall halva) till snälla veterinären med assistenter (dom blev väldigt glada kan jag säga ) för allt dom gjort för min fyrbenta vapendragerska.

Passar på att svänga förbi och hälsa på en kompis som bor i de där krokarna. Få provsmaka hemodlad sallad och sockerärtor. Dricka en kopp kaffe och njuta av vackra gamla äppelträd på hennes baksida. Mitt i allt detta kom vi på att vi faktiskt i denna slutet av julis månad har känt  varandra i hela 21 år!!!! Fantastiskt!  En riktigt go kompis är hon. Bra vänner ska man vara riktigt rädd om.

Sen

efter lite kringelikrokar hem och laga käk till mina gäster varav den ena jag mutar med mat för att han ska hjälpa mig att återinställa mitt bredband. Det  är min filosofi, att det jag är bra det kan jag byta bort för att få nåt gjort som nån annan är mycket bättre på. Kallas tidsbesparing också. Nåt  han kan göra på 10 minuter som skulle förmodligen ta mig en halv dag. Som jag kan tillbringa med att göra det där andra istället som är mycket roligare.

Vad det blev för mat?

Tonfiskröra och pasta.

Rulltårtan;  Crème fraiche, vit choklad, en gnutta lime och egenhändigt plockade blåbär.


Hur enkelt som helst.
Men himmelskt gott!!


˜ L






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0