Tre glada överraskningar i ett.

Tur man bakat häromdagen, för det blev oväntat besök ( och nej jag kör med REKO Arvid Nordvqist arabica mörkrostat - inte Gevalia) idag. Två av mina bästa vänner dök upp från varsitt håll med en del av sina barn. Mycket mysig samvaro blev det. Tur att jag har mycke rumpplats med mina bänkar nu på balkongen. Och de kom inte tomhänt;

Den ena hade med sig två blomskott. Elefantöra och en sorts Aloe. Den andra hade plockat röda vinbär på sin gård med sin dotter, som de tyckte att jag skulle ha lite av. Så nu får man plantera lite nya roliga blomster i lillrummets söderfönster och koka egen saft.

Som grädde på moset så har jag fått smörja kråset av två av mina egenhändigt odlade bondbönor. Och fler är på gång.

Likt ett kinderägg fast MYCKET trevligare. Och godare.

~ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0