Uppföljning av lagen om ALLTINGS jäfvlighet.

Ja jag säger då det. Eller snarare skriver. Så gick det ett par dagar, så fick jag tips av grannen att kolla upp anslagstavlan bredvid soprummet, för där hängde det visst en övergiven nyckel. Denna var dock inte min, men däremot så satt en lapp på soprumsdörren:

Du som har glömt nyckeln i dörren.
Ring ................ så får du den tillbaka
mot beskrivning.

Sålunda ringde jag. Och det var min nyckel.      YYEEEYYY!!!!!!

Men

mitt all denna lycka över att ha återfunnit min bortkomna nyckel så blev jag lite rädd. För jag har absolut inget minne av att jag tog vägen förbi soprummet på väg till bussen på väg till jobbet fredag eftermiddag.  


?!?!?!?!?!?!?!!!????

Så det var i grevfens tid att jag fick semester - för man vet aldrig vad jag hade glömt härnäst, eftersom hjärnan verkade ha stängt ner minnesfunktionen.

Och idag har jag gjort ett ryck och vanhelgat den heliga söndagen och storstädat mitt hem. Så nu kan jag sitta på balkongen och bara lata mig utan att snubbla efter de allt större dammråttorna.


~ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0