Vikten av att vara uppmärksam när man lagar mat.

Annars kan det bli tokigt. Som idag, när jag skulle göra pastasås till lunch,  i ett ögonblick av tillfälligtemporärförvirring, bara tog första bästa brunglasade kryddburk, hivade ett stort lass av innehållet i såsen, och upptäckte till min fasa att däri var det brunt och inte rött som paprika ska vara.

Ergo, det var KANEL.    

...

Trots min förvirring och panik och lite ilska faktiskt, så slutade det hela ganska väl. Lyckades sleva bort det mesta av den oönskade kryddan och tog rätt burk. Med paprika.

Resultatet? Jo det blev ganska gott, trots att man kände av de där lilla kaneliga som ändå bidde kvar. Men jag kan heller inte påstå att detta tafelburkmisstag ledde till någon sådan där smaksensationsnyhet som man kan tänka sig att göra igen och sprida vidare. Som hon som glömde älgsteken i ugnen som hon skulle tina på låg värme och därmed var tjälknölen född.



Men det är en annan historia.

~ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0