Fastän julen inte varar fram till påska.

Då min vänstra fot fortfarande behöver vila, så började jag i uttråkningens tecken rensa i mina "skräpgarderober", där man stuvat in allt möjligt och omöjligt rat och papper sen urminnes tider. Har suttit och sorterat allt från historiematerial från universitetstiden till gamla festsångshäften. Känns så otroligt skönt att ha rensat ut en massa gamla papper som jag inte begriper varför jag har sparat - som alla gamla matte skrivblock - vilket är ett ämne jag aldrig kommer att sätta mig och matematisera i igen. Någonsin. Men, där bland alla pappir så hittade jag även den här ganska gulliga dikten av Malin, som hon nog skrev för många många år sedan. Jag kanske får skäll för denna publicering av ett  av hennes tidiga verk, men den risken tar jag. Återger den i original utan ändringar.


EN PÅSK-DIKT

AV: MALIN DAHLGREN  

Påsk, påsk nu är det påsk.
Ibland går påsken jättefort! 
Man tror att det snart är jul!
Men man tror fel 
för sommaren och hösten ska hinna imellan.
Men det tänkär man inte alltid på.
Men nu när påsken är här ska man bara njuta. Slut.



~ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0