Tillökning. Rond 2.

Resten av gårdagskvällen förflöt tämligen lugn. Lisa satt mest under sekretären för att ha full uppsikt på den där inkräktaren jag släpat hem. Däremellan i köket på soffan och morrade lite dovt då "lilleman" var och åt. Sen somnade han gott i soffan med mig. Lisa smög förbi ett par gånger och tittade storögt och med lite sårat uttryck, som om" -Vad har Du gjort mot Mig?". Men hon har aldrig försökt göra utfall och ge honom stryk.

I natt har han sovit ihopkurad hos mig efter att gjort lite utforskningar av sovrummet.

Nu sitter Lisa under soffan och kurar. Dit stack han nyfiket in skallen för en stund sen och det hördes ett dovt morrande igen och lite fräs. Men fortfarande inget anfall.

Och nu springer han omkring och kollar in sitt nya hem för fullt.

Och Lisa hon sitter där hon sitter. Under soffan.



Hade ett namn igår som jag tyckte lät bra, men inte idag, så tillsvidare får han heta "Lilleman".
Klart slut.
~ L


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha ja men lilla Torsten då! Och lilla Lisa för den delen :) Lycka till med de båda och GOD JUL till er. KRAAAM

2010-12-21 @ 21:44:38
URL: http://havssulan.blogg.se/
Postat av: Anonym

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR TILL DIG OCH DINA KATTER KRAM

2010-12-24 @ 07:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0