Det kan man kalla proffessionalitetiskt.

Har i år föresatt mig att bygga en bänkhörna på balkongen. Svart ska den bli med sköna kuddar för rumpor att sitta på.

Ergus åkte jag idag med min färdtjänstchaufför för dagen (Tack för det Janie), på K Rauta först. Av den anledningenn att varken jag eller hon har varit där nån gång. Sålunda så stegade vi in på plank och annat träigt avdelningen glada i hågen och frågade glatt om dom kunde såga till plank åt mig ( Eftersom jag nu varken äger släp att frakta 3 meters plankor på eller ens en handsåg).  En lite halvsur ung grabb svarade snabbt att nej det gjorde dom inte utan det fick man göra själv, pekade på ett bord och sa att där ligger en såg(!). Vi gick och kollade. Det var handsågar, inga bockar att lägga planken på och inte ens en måttstock att låna ut! Så, nä. Vi drog vidare.

Till Beijers. Och där så var det betydligare trevligare grabbar. Inga problem alls! För det var ju inte så att jag skulle ha virke till ett helt hus uppsågat. Dom sågade gladeligen ner till minsta trägregel!! Tänka sig! Och dom hade riktiga sågbockar OCH MASKINSÅGAR!!  20 minuter senare hade killen sågat till dom plank och reglar och ben som jag behövde till två bänkar på 120 cm. Och det med ett leende!

Det kallar jag kundservice!!

˜L






Kommentarer
Postat av: Iz@

Japp Beijers ställer upp och sågar till allt man behöver! Inga probs där inte. Håller med om kundservice. :D

2010-07-02 @ 01:10:37
URL: http://imittegetparadis.blogg.se/
Postat av: Mona

Hmm...var har jag hört detta förut....

2010-07-19 @ 20:46:50
URL: http://monabontabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0