konsten att skruva ihop en bänk gånger 2.

Ja det var sannerligen ett projekt som tog betydligt längre tid att ro i land än jag trodde. För det första så har det ju varit rena tropikvärme så att grundmåla och sen påmåla tog en sjuhelsikes tid då det ALDRIG torkade. Eller åtminstone inte på den tid som man normalt optimistiskt tror att det ska ta.

Sen.

Bidde det helt fel skruvar. d.v.s alldeles för korta. Och veka. Att halva ens förfäder släkte var ena jäklar på snickeriets alla färdigheter verkade i detta fall inte ha fallit på min planhalva. Men skam den som ger sig. Och nu är det klart! Lite felborrningar och en och annan skev skruv och lite svedda fingertoppar ( japp, skruvarna blir rejält varma när man borrar!), så är saken biff. Det bidde jättemysig sitthörna! Mina förfäder kan vara stolta över mig. Jag är stolt över mig. Man är inte helt offside och kan alltså fortsätta bygga grejor.

Nästa projekt blir en ny sängram. Är dags att kasta ut den gamla. Och den är redan bortlovad så det är försent att ångra sig.

Fortsättning följer.....


˜L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0