Lagen om ALLTINGS jäfvlighet.

Här såg man fram att få komma sig hem från en seg kväll på jobbet, göra sig en mumsig strömmingsmacka (jodå jag har stekt den själv) och en kall öl. Klart är det då att jag skall upptäcka att jag förskingrat min husnyckel när jag kommer hem. Det hjuva hemmet är inte långt borta heller då min balkong står öppen för att min kärlekslurva ska kunna ta igen sig i sin korgstol med fårskinn även när jag inte här hemma.

Men,

Jag är ju ingen bergsget och tyvärr så fanns heller ingen stege att tillgå heller, så efter att ha lånat brorsans bil och åkt ner på jobbet för att kolla en extra gång att nyckelen inte var där tillstädes , ej heller nånstans efter min väg till bussen heller, så var det bara att bita i det sura citronet och ringa Securitas och be snällt.

500 spänn kostade denna förgrämlighet. Som man kunde ha haft annat mycket roligt för. MYCKET mycke roligt för. Och så drar jag mig till minnes den där gången för två vårar sen när jag trodde jag tappat nyckeln ute vid havet och åkte ut i arla gryningen för att leta, och sen, efter all ångestfyllt letande och uppgivenhet så hittade jag nyckeljäveln, nedramlad på passagerarsidan i bilen jag hyrt. Det dagen efter, när jag redan fått ringa Securitas mittinatten för samma insats som ikväll.

Kanske man kan få ett sånt där klippkort? Att efter 9 gånger ha måst ha dit nån som låser upp dörren så kanske man kan få den 10:e upplåsningen gratis?


˜ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0