Min vänliga balkonggrönskas rika dräkt.

Helt fantalastiskt är det att se vad ett litet litet frö kan växa upp och bli en STOR STOR PLANTA.

Gurkört,
Tobaksblomma med blad stora som bananblad,
Luktärtor,
Klintblomster,
Den egna salladen (som jag har Frida att tacka för!),
Persiljan,
Gräslöken,
Den klena lilla squashplantan som bara växer så det nästan knakar. Trots den klena själken.
Ringblommorna vars frön är importerad från fjället. (Blommorna torkade jag i höstas och dom drack jag te på)
Bondbönorna vars stjälkar såg ut att ha tänkt växa ända upp i himmelen ett tag.


Jaaa. Det är som om frödjävulen har fått grepp om en och man drömmer redan om nästa års vårplanteringar att sedan sätta ut på balkongen. Dvs alla andra trevliga blomster som man själv kan dra upp. Och att det inte är så svårt. Man är helt enkelt bonde med 2x7m trädgård. Kanske är det den där gamla kyrkbänken från Bullmark som gett sin välsignelse??

Sen har jag fuskat lite och varit och plundrat Blomstertorget på ett stort lass med plantor av alla de slag. Tacka Hällnäs grönsaksodling för det.

Och nu så har man hela 3 dagars ledighet att tillbringa på balkongen i rottingfåtöljen och njuta!

Ps. Jag är snart med en egen dator så då ska jag göra premiär och  fota och lägga in lite bilder.

Kommentarer
Postat av: Mona

Från Bullmark?

2010-10-02 @ 20:07:57
URL: http://monabontabergman.blogspot.com
Postat av: Lillie

Ja antingen Bullmark eller Botsmarks missionskyrka var det som skulle renovera om och sålde ut dessa fina bänkar för 300 riksdaler stycket. Fast jag fick min gratis bara jag hämtade den själv =)



~ L

2010-10-02 @ 20:22:41
URL: http://naltatokut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0