och dom säger att vi norrlänningar är svåra att förstå!!!

har som tidigare lästs varit i svenska huvudstaden under helgen som begivit sig. Allt väl så långt. Men när jag skulle hem så tror jag fan att dom hade skruvat ner ljudet i varje mikrofon och glömt att tala ur skägget ordentligt!!

Först var det busschauffören som körde bussen till Arlanda som när jag frågade om det var bussen till Arlanda svarade att han trodde att det var det.      ?!?!?!?!?!?!?!?!?

Sen när vi väl var framme så hörde jag inte vad han sa utan det var bara en massa mummel och alla klev av så jag tänkte att det var väl dags att kliva av. Hamnade därmed på utrikes. Som heter Terminal nånsiffra typ. Inrikes heter så fint som Terminal 4 dit det var en kilometer minst att gå. Och när man som jag hade två rejäla skavsår på vardera fot blev man rejält sur. Det enda positiva var att solen sken.

Sen,

hade jag inget bagage och skulle checka in direkt vid gaten. Där satt man i godan ro i tid och väntade. Så börjar hon vid incheckningsdisken tala och det enda jag hör är att om nån mummel mummel kom till mummel mummel gaten. Och när jag går dit för att fråga artigt att jag hörde inte vad hon sa så svarade den välkammade tösen (för gammal var hon inte) att huvudsaken var att hon visste vad hon sade.  ..................?????? Men va faaan. Är det serviceminded? Snorkfröken hade varit artigare i bemötandet.  Men nu är det ju tur att jag gick dit för det var just en sån som mig hon ville prata med. Så jag kunde få ett incheckningsnummer och plats på planet.

Sen,

var det utrop på nån fligth mummel mummel mummel mummel bege sig till gate mummel mummel omgående för incheckning.

Sen,
när det var dags att kliva ombord, så var hennes kollega inte sämre. Mummel mummel. Och tydligen hade han ackord på hur många ord han kunde få in på en halv minut. Både på engelska och svenska. Sen om ingen av oss passagerare hörde ett skit av vad dom sa verkade inte spela någon roll. Är det så att om jag betalar mer än 429 spänn för min biljett så kanske dom har bättre utbildning på att tala så man förstår? Fan folk kan ju missa flyget om man inte hör ett skit vad dom säger....


eller så är det bara det att man måste skruva upp volymen på hörapparaten lite mera nästa gång man ska flyga någonstans. Om man nu hade nån.

˜ L





Kommentarer
Postat av: Frida Andersson

haha, tur att du var där på arlanda i tid.



kram

2010-06-22 @ 21:14:21
URL: http://idagkonst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0