Tidigt.

Visst är det typiskt att när man har sovmorgonschanser ja då ska man vakna tidigt och inte kunna somna om hur busigt väder det än är ute och man var helt slut i kropp och knopp när man kröp isäng. Nej, lika bra att stiga upp, koka en kopp te och fika lite. Var ute och skottade upp utanför dörren innan jag  hämtade in dagens DN och det var hur mysigt som helst med månen högt på himlen. Julgranen klädd med sina vackra ljus, har kommit på plats på gården. Snön ligger i stora vita sjok på trädgrenarna och min vinbärsbuske. Och alldeles alldeles tyst.


 Hur mysigt som helst.

Vetskapen att efter jag har fikat frukost så kan jag krypa ner under täcket och läsa en stund, sen sova en stund till är ju väldigt behaglig.

Amen.

~ L

Kommentarer
Postat av: carina

Japp! Hur mysigt som helst :) Kram från mig!

2010-11-28 @ 13:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0