Nu är musik här i mitt hus igen.

Har idag trotsat snöstormen efter jobbet och bilat till ett visst gigantiskt mediasäljarställe i utkanten av denna staden (säger inte vilket men dom gillar verkligen rött). Detta för att få mig en ny ljudanläggning, då den gamla sagt upp sig efter en sisådär 17 års trogen tjänst. Hujjedamej vilken tur att den inte kan berätta om alla fester och skandaler som utspelat sig i dess närvaro.

Den nya är ungefärligen en tjugondel så stor som den gamla och högtalarna pluttipluttplutt. Ungefär som bebisstorleken av dom gamla giganterna, eller att dom krympt i tvätten. Men ljudet är suveränt. 2x60 w + 120 w subwofer. Fjärrkontrollen har tre ggr fler funktioner och knappar än min skruttfjärris till tjockteven. Dock behövde killen som servade mig inte göra nån större övertalning innan jag slog till. Är ju en inte typen som när jag ska köpa nåt,  går och snor runt i sjutton olika butiker i flera veckor och läser på nätet vilka som är bäst i test osv osv osv. Bad bara att få lyssna på den stereo som hade mest kräm i högtalarna så att grannarna kan njuta av Djingis Khan med Chrille nästa gång det blir fest (utelämnade det där med Christer dock, grabben fick spela Beyoncé). Att man sen kan se video och rippa cd skivor från usb och ipod var ju en glad överraskning som jag  läste mig till i efterhand. 
        Har jag riktigt riktigt tur så slipper jag även det där klockeländet som jag har måst vakna till varenda morgon sen min gamla pioneer la av, och kan vakna igen till Morgonpasset i P3. För det ser ut som det finns en sån där timer på klockan. Fast den unge säljaren inte trodde det. Men klart, så seg och trött som jag var och var tvungen att tänka efter vad jag faktiskt hette när han skulle skriva garantin kanske inte uttryckte mina önskemål så där solklart. Han tänkte nog att här har vi dagens mest lättförtjänta provision.

Vila i frid gamle kompis nu är det Sam som får Sunga för mig istället.




~ L


Kommentarer
Postat av: inger

Morrn bruden

Det LÅTER härligt Skulle själv behöva en ny med lite "kräm i Så djuren där utanför oxå får njuta av rytmens mjuka men oxå häftiga toner.. Kram

2010-11-27 @ 09:06:54
URL: http://livsvandrerskan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0