Det var en gång en liten gube som bode i en liten lådda.

För en herrans massa år sedan var jag på ett jubileum får vårat Folkets Hus och då hade vi äran att få se Martin Ljung still going strong. Han sjöng sin slagdänga Lingonben och roade oss även med andra guldkorn ur sin repertoar. Utöver detta så hade Herr Ljung gjort sig besväret att skriva ner 10 versioner av Fingal Olsson (Ni vet han som satt därborta). På lika många vykort. Som han efter att ha dragit varje version i sketch så gav han bort vart och ett kort till envar av de äldre (+75) damerna i publiken och av nån outgrundlig anledning och det sista gav han till Mig. Är ingen som samlar på autografer eller gillar idolisera kändisar men i detta fall så är jag verkligen lyckligt glad att jag har detta kort i min ägo.







Tack för det herr Ljung.


~ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0