Hon älskade.

Har just lagt ifrån mig Helena Henschens bok om sin farmor Signe. Hon som älskade. Och hon som levde skulle jag också vilja säga. I en tid när hela världen var i förändring och hon överlevde 2 världskrig -inte helt utan dramatik. Ganska mycket dramatik.  Och kanske inte så lätt att leva med heller alla gånger.

Men att få en inblick bakom kulisserna tack vare personliga iakttagelser och känslor. Kvinnlig rösträtt, den nya tiden med den nya människosynen och vad vetenskapen blev medskyldig till med sin forskning av hjärnor. Både Lenins hjärna som närskådas liksom proffessorers och "sinneslöas" osv.

Och mitt i allt detta kärlekshistorier som verkligen berör. Heta kärleksbrev.


Så trist att vi är så dåliga på att skriva kärleksbrev numera. Eller brev överhuvudtaget.


~ L



Kommentarer
Postat av: Erika

Det där med att skriva kärleksbrev tog slut i barndomens rus... vi borde ta upp denna utdöende konstform.



Måste också tipsa om en katt, som man bara måste älska.



http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

2011-03-25 @ 08:48:07
URL: http://orutinerat.blogspot.com
Postat av: Carina

Hej!

Jag tycker att kärleksbreven borde få en upprättelse! MERA KÄRLEKSBREV TILL FOLKET!

Jag har själv inte fått något sådant brev, så jag kan inte ta fram dem på "ålderns höst" och längta till en svunnen tid. Det hade jag gärna velat göra.

Kram till dig från mig:) Fin blogg du har!

Carina

2011-04-02 @ 13:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0