man borde sova.

vaknade halv fyra av en inåtolidligthemsk mensvärk. Och en liten fyrbent herre som nafsade mig i tårna. Kunde inte somna om så jag tyckte det var lika bra att kliva upp en stund, vira in sig i täcket, tända ett litet ljus, starta datorn och koka en kopp te.

Sitter och lyssnar på lite spoti. Hittade en fransk snubbe vid namn Serge Gainsburg och folk som gör versioner på hans musik. Lagom behagligt när alla andra ligger och sover. Dimma ute. Är i övrigt så tyst så man skulle kunna tro att man vore ensam i hela världen.

Förstår nu lite faktiskt min mamma som alltid vaknar tidigt, stiger upp, kokar kaffe och sätter sig och löser korsord gryningstystnad när resten av huset sov/sover. Hon tycker det är så skönt att få vara ensam vaken då.

Hittar en massa fina hemslöjdsbloggar som inspirerar och gör en glad.

Skönt att veta att om nån timme när alla andra måste masa sig upp och åka till jobbet kan jag gå och lägga mig igen och snusa ett par timmar till då jag jobbar eftermiddag.

Halleluja för det.

För er som vill veta hur herr Serge med vänner låter så rekommenderar jag The Early Years.


~ L

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack snälla du. Det värmde mig, i denna ack så tidiga timme!

/Lina

2011-03-17 @ 07:00:54
URL: http://aiagart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0