Morgonstund med släng av månfall.

Släckte lampan strax efter åtta igår kväll. Trött tröttare Jag. Vaknade mittinatten av att jag höll på att svettas bort (detta delvis på ålderrelaterade saker som en del anser att jag är för ung för att få - förutom min mamma som bara sa att det hade hon också sådeså). Var uppe en sväng och fick se den otroligt vackra månen som nu inte var riktigt hel men oj va den var låg. Såg ut som om den hade halkat ner ganska rejält. Men den var klar och himmelen becksvart förutom en molnslinga som såg ut som en svans efter månen där den drog fram på himlavalvet. Och inte tog jag kort heller. Ville bara gå isäng igen så jag öppnade vädringsluckan och härlig frisk luft strömmade in i sovrummet och jag kunde somna om. Vilket är något nytt i min levnadshistoria. Brukar vilja ha det tyst men nu sov jag som en stock och fick minnen tillbakas från det att jag var en liten parvel som fick sova i "sparklåa" som mamma satte fast på sparken på vintern och när jag skulle sova la hon ner mig i "låa" inbäddad i renskinn och så ivägsparkandes. Man sov ju hur gott som helt i den där. Kombinerad vagga och med frisk luft.

Nutid.
Vaknade istället 6:27 med en liten varm kurrande kissepäls upptryckt i ansiktet. Lika bra att stiga upp en sväng och äta lite frukost. Har fått ett favoritknäcke som är det godaste i min värld i alla fall, med ost och apelsin/ingefärsmarmelad och till det en kopp yogi cocothe i en av de 3 vackraste koppar jag äger.



Visst är den fin? Har en rosa också. Dessa 2 ljuvliga te och chokladkoppar har jag fått av min goe brorson med fru i julklapp. Det blev kärlek vid första ögonkastet.



Mackan ser väl inte helt oaptitlig ut den heller. Men nu är den uppäten och ligger och gottar sig i min mage.

Ha en fin och solig dag. Här blir det vila vila och åter vila. Och förmodligen en och annan lur.

~ L

Kommentarer
Postat av: karin

Gud vad fina koppar. Värsta våriga! Jag vill haaaa.

2011-03-23 @ 17:55:34
URL: http://drakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0